Dan kunt het volgende doen:
1. Controleer de status van uw pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op uw telefoon. Vul de track & trace-code en uw postcode in. De track & trace-code krijgt u van ons in een directe link en staat vermeld in uw bevestigingsmail.
2. Heeft uw pakket de status ‘Bezorgd’?
Dan is het pakket waarschijnlijk bezorgd bij de buren of een afhaal-punt bij u in de buurt. De bezorger laat tegenwoordig geen kaartje meer achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd, maar zet dit in de app. Het kan ook zijn dat je pakket in ontvangst is genomen door een huisgenoot.
Krijgt u een brievenbuspakje: Uw bestelling is verzonden als brievenbuspakje. Brievenbus zendingen worden afgehandeld door de briefpost-afdeling van PostNL en dus ook bezorgd door de postbode. Daar wordt het pakje wordt uitgescant op het moment dat het de tas ingaat van de postbode en niet als het afgeleverd wordt zoals bij de pakketpost. Je ontvangt op dat moment een mail met de tekst: ‘Zending is bezorgd in de brievenbus’ en dit is dus wat misleidend. Waarschijnlijk wordt het brievenbus pakje 1 of 2 dagen later bij je in de bus gedaan. Namens PostNL excuses voor de verwarring
Heeft uw pakket een andere status?
Wacht voor alle zekerheid nog even af. Pakketten worden door PostNL doorgaans bezorgd op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen twee bezorgdagen. Goede kans dus dat uw pakket alsnog wordt bezorgd.
3. Na twee bezorgdagen nog geen pakket?
Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice per mail of per telefoon op nummer 010 52 11110